Podsumowanie projektu Erasmus + w Szkole Podstawowej w Świdniku


divider_Gminne Info

Pod koniec czerwca w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Świdniku odbyło się podsumowanie projektu pt. „Dziedzictwo kulturowe i historyczne poprzez sztukę” w ramach programu Erasmus +. Dzięki międzynarodowej współpracy świdnicka placówka nawiązała kontakt z dwiema szkołami partnerskimi z Czech (Dvur Kralove nad Labem) oraz z Portugalii (Santa Maria de Feira).

Cele, które zostały zrealizowane dzięki uczestnictwu w programie to zbudowanie potencjału europejskiego poprzez wymianę doświadczeń uczniów i nauczycieli na poziomie międzynarodowym oraz poszerzenie wiedzy na temat europejskiego dziedzictwa kulturowego definiującego tożsamość ucznia, nauczyciela, członka społeczności lokalnej, obywatela Europy.

W ramach projektu zaplanowane były wyjazdy uczniów i nauczycieli do szkół partnerskich, wyjazdy do galerii sztuki na wystawy malarstwa i fotografii, organizację wystaw związanych z projektem, warsztatów artystycznych. Skutkiem tych działań są liczne wymiany doświadczeń oraz wdrażanie nowoczesnych metod nauczania.

Ze względu na zagrożenie epidemiczne i brak możliwości organizacji zgromadzeń i wyjazdów zagranicznych, nie zorganizowano wspólnego spotkania uczestników projektu w Czechach. Uczniowie w zamian za to spotykali się online z uczniami z Czech i Portugalii. Mieli wówczas okazję prezentować swoje prace z tematów: krajobraz, architektura, moda. Z pierwszych dwóch tematów zostały wykonane prace plastyczne, a w obszarze mody zorganizowano pokaz mody dawnej, ludowej i współczesnej.

Dzięki działaniom projektowym na terenie samej szkoły oraz uczestnictwie w mobilnościach zagranicznych (wyjazd do Portugalii w styczniu 2020), zarówno uczniowie jak i nauczyciele rozwinęli swoje kompetencje organizacyjne w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a także kompetencje lingwistyczne, społeczne i obywatelskie, poczucie inicjatywy i przedsiębiorczości oraz świadomości i ekspresji kulturowej.

Zeszłoroczny wyjazd do Portugalii był dla uczestników projektu doskonałą okazją do poznania kultury, historii oraz niezwykłych zabytków tego kraju, ale przede wszystkim przyczynił się do ich rozwoju językowego– stwierdza szkolny koordynator projektu.

Działania oparte na wymianie doświadczeń i stosowaniu nowoczesnych, innowacyjnych metod i technik pracy w zakresie edukacji zaowocowały rozwijaniem kreatywności, odkrywaniem wiary we własne możliwości i umiejętności współpracy w grupie oraz budowaniem postaw tolerancji i zaangażowania we własną edukację.

Nasza szkoła jest otwarta na udział w kolejnych projektach, a także sama inicjuje uczestnictwo w programach eTwinning, co przynosi wymierne korzyści dla całej szkolnej społeczności – dodaje dyrektor szkoły w Świdniku. W tym okresie nawiązało się bowiem wiele nowych przyjaźni, a nauczyciele i uczniowie nadal kontaktują się przez portale społecznościowe.

divider_Gminne Info

Aktualności :

divider_Gminne Info