R E G U L A M I N naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy oraz jednostkach organizacyjnych Gminy Łukowica
Wstęp.
Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w jednostkach administracji samorządowej Gminy Łukowica takich jak:
1) Urząd Gminy,
2) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
3) Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół,
4) Gimnazja i szkoły podstawowe prowadzone przez Gminę.
Zatrudnianie w tych jednostkach organizacyjnych Gminy odbywa się w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w jednostkach wymienionych wyżej w pkt.1-4, na podstawie:
1) mianowania – na stanowiskach wyszczególnionych w Statucie Gminy,
2) umowy o pracę,
z wyłączeniem:
1) pracowników zatrudnianych na stanowiskach w oparciu o stosunek pracy na podstawie powołania,
2) pracowników zatrudnianych na stanowiskach pomocniczych i obsługi.
Rozdział I.
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze.
§ 1.
1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Kierownik jednostki samorządowej Gminy, w oparciu o wniosek przekazany przez Kierownika komórki organizacyjnej lub innego pracownika o w a k u j ą c y m stanowisku. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Wniosek, o którym mowa w ust.1 powinien być przekazany z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej lub stanowiska pracy.
3. Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Kierownikowi jednostki samorządowej Gminy projektu opisu stanowiska pracy na wakujące miejsce pracy.
W przypadku, gdy w jednostce samorządowej Gminy występują samodzielne stanowiska pracy opis stanowiska pracy dokonuje kierownik tej jednostki.
4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust.3 zawiera:
1) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego to stanowisko,
2) określenia szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które to stanowisko zajmują,
3) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
4) określenie odpowiedzialności,
5) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
5. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Kierownika jednostki Samorządowej Gminy powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
6. Wzór opisu stanowiska pracy, o którym mowa w ust.4 stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział II.
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej.
§ 2.
1. Komisje Rekrutacyjną powołuje Kierownik jednostki samorządowej Gminy.
2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
1) kierownik jednostki samorządowej Gminy lub osoba przez niego upoważniona,
2) kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub inny pracownik jednostki Samorządowej Gminy,
3) kierownik komórki personalnej lub pracownik wykonujący zadania z zakresu spraw personalnych i kadrowych w jednostce samorządowej Gminy.
3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko
pracy.